حمله سایبری به ویکی پدیا

به گزارش مجله فیروزی، روز گذشته سایت ویکی پدیا به دلیل حمله سایبری قطع شد و دسترسی به آن در سراسر اروپا، بخش هایی از خاورمیانه و آفریقا امکانپذیر نبود.

حمله سایبری به ویکی پدیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک کرانچ، وب سایت ویکی پدیا روز گذشته پس از یک حمله سایبری در چند کشور آفلاین شد. البته اکنون این وب سایت فعال است.

طبق اطلاعات وب سایت Downdetector.com کاربران در سراسر اروپا و بخش هایی از خاورمیانه و آمریکا شاهد قطعی سرویس این وب سایت بودند. حساب کاربری توئیتر ویکی پدیا در آلمان نوشت: سرور ویکی مدیا در حال حاضر به دلیل یک حمله وسیع DDOS از کار افتاده است.

DDOS نوعی از یک حمله سایبری است که طی آن شبکه ای وسیع از رایانه ها همزمان به یک وب سایت یا یک سرویس اینترنتی دسترسی می یابند و این امر به ایجاد ترافیک بالا و قطعی سرویس منجر می گردد.

همچنین در بیانیه این وب سایت آمده است: امروز ویکی پدیا دچار یک حمله سایبری شد و در نتیجه آن در چند کشور برای مدتی قطع بود. این حمله همچنان ادامه دارد و تیم مهندسان ما مشغول فعالیت هستند تا دسترسی به سایت را برقرار نمایند.

این وب سایت در بخش هایی از انگلیس و همچنین لهستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا نیز قطع بود.

ویکی پدیا یکی از سایت های پربازدید در سراسر دنیا است که مطالب آن به 300 زبان مختلف ارائه می گردد. همچنین طبق آمار سال 2018 میلادی در این سرویس حدود 46 میلیون مقاله وجود دارد و در ماه 1.4 میلیون دستگاه از وب سایت بازدید می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 228

به "حمله سایبری به ویکی پدیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری به ویکی پدیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید