خبرنگاران رئیس جمهوری ونزوئلا: با وجود تحریم ها، واکسن کرونا را تامین می کنیم

به گزارش مجله فیروزی، تهران - خبرنگاران - نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن محکوم کردن تحریم های غیر قانونی مالی، مالی و تجاری آمریکا به عنوان مانعی در راستا دستیابی به واکسن کووید-19، از تامین واکسن مورد نیاز شهروندان خبر داد.

خبرنگاران رئیس جمهوری ونزوئلا: با وجود تحریم ها، واکسن کرونا را تامین می کنیم

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری افه، رئیس جمهوری چاویست ونزوئلا در انتقاد از فشار حداکثری آمریکا گفت: واشنگتن با تهدید شرکت های توزیع کننده واکسن به مجازات تحریم، جنگ خود علیه ونزوئلا را تشدید کرده است.

مادورو همچنین از تکمیل پرداختی (120 میلیون دلار) 11 میلیون دوز واکسن در قالب برنامه کواکس زیر نظر سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

دلسی رودریگس معاون ریاست جمهوری ونزوئلا پیشتر (10 آوریل/ 21 فروردین) گفت دولت، 50 درصد هزینه واکسن ساز و کار کواکس را پرداخت کرده است.

مادورو همچنین در انتقاد از احتکار واکسن توسط برخی کشورها گفت: 87 درصد مجموع واکسن ها در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورها بوده و 26 کشور حتی یک دوز واکسن دریافت نکرده و هیچ چشم اندازی برای دستیابی به آن ندارند.

ونزوئلا به رغم تحریم های شدید واشنگتن در حالی برای تامین هر چه بیشتر و پیشرفت هر چه سریعتر طرح ملی واکسیناسیون کووید-19 تلاش می کند که مخالفان، این مسئله را دست آویزی برای تحت فشار قراردادن دولت مادورو و شعله ور کردن آتش نقدها و اختلافات قرار داده اند.

خورخه ارئاسا، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز اخیرا گفت: اگر دارایی های ونزوئلا در خارج از کشور مسدود نمی شد، ما سه ماه قبل می توانستیم 30 میلیون واکسن کرونا را که کشور به آن نیاز دارد، خریداری کنیم.

ونزوئلا تا کنون 300 هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی روسیه و 500 هزار دوز واکسن سینوفارم از چین دریافت کرده است.

بر اساس آخرین آمارهای تارنمای وّردومیترز، تا کنون بیش از 183 هزار نفر در ونزوئلا به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر یک هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1429

به "خبرنگاران رئیس جمهوری ونزوئلا: با وجود تحریم ها، واکسن کرونا را تامین می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس جمهوری ونزوئلا: با وجود تحریم ها، واکسن کرونا را تامین می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید