خبرنگاران سرانجام نامه های دانشجویی به سمت ساخت قطعات خودرو برود

به گزارش مجله فیروزی، تهران- خبرنگاران- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: احتیاج است رییس دانشگاه علم و صنعت این طرح را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کند که بیشتر خاتمه نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد تولیدات داخلی و ساخت قطعات خودرو باشد.

خبرنگاران سرانجام نامه های دانشجویی به سمت ساخت قطعات خودرو برود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست راهبردی جهش فراوری علم و صنعت در گام دوم انقلاب در دانشگاه علم و صنعت گفت: نجات اقتصاد کشور فراوری است و نجات فراوری بر بومی کردن، همچنین بومی کردن بر پایه اتکا به دانشگاه ها است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته از اقتصاد نفتی فاصله زیادی گرفته ایم، توضیح داد: باید به دو نکته فراوری و فراوری بومی توجه کنیم؛ زیرا ایران امروز ثابت نموده است که می تواند و فراوری داخلی هم در جریان است.

سرپرست وزارت صمت گفت: پتانسیل جوان کشور باید به سمت فراوری محصول و حل مسائل کشور باشد.

مدرس خیابانی گفت: احتیاج است رییس دانشگاه علم و صنعت این طرح را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کند که بیشتر سرانجام نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد فراوریات داخلی و ساخت قطعات خودرو باشد و مهندسین ما در دانشگاه ها موظف شوند که قطعه و ماشین بسازند.

وی توضیح داد: مقرر شده 60 میلیون دلار از فراوریات داخلی خودرو بومی سازی می گردد؛ البته این میزان کم است. همچنین احتیاج است تقسیم کار به وجود آید؛ به طوری که حالا دانشگاه علم صنعت به حوزه خودرو وارد و متمرکز شده است، سایر دانشگاه ها در این زمینه وارد نشوند و هر دانشگاه در یک زمینه کار کند.

مدرس خیابانی گفت: نکته مهم در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه این است که از فاصله های فیزیکی ضرر زیادی نموده ایم و باید مکان های فیزیکی مشترک را در کنار یکدیگر قرار دهیم؛ به عنوان مثال پارک علم وفناوری در داخل شهرک صنعتی قرار گیرد.

وی مطرح نمود: دانشگاه ها و مراکز آموزشی نمی توانند همه چیز را بسازند؛ زیرا جنس فعالیت دانشگاه ها علم و فراوری دانش است. برای پیروز شدن باید سه ضلع کارخانه، مراکز علمی و کارگاه ها به هم متصل شوند و مراکز علمی به کارگاه ها متصل شوند تا ایده ها به محصول تبدیل گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 938

به "خبرنگاران سرانجام نامه های دانشجویی به سمت ساخت قطعات خودرو برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرانجام نامه های دانشجویی به سمت ساخت قطعات خودرو برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید