خبرنگاران چین مواضعش را درباره نشست شورای همکاری خلیج فارس اعلام نمود

به گزارش مجله فیروزی، پکن-خبرنگاران-وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه مواضع کشورش را درباره برگزاری قریب الوقوع نشست شورا همکاری خلیج فارس به صورت مجازی اعلام نمود و خواهان حل نگرانی ها و پشتیبانی از مواضع متقابل شد.

خبرنگاران چین مواضعش را درباره نشست شورای همکاری خلیج فارس اعلام نمود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، این سخنگو با یادآوری اینکه این نشست از امروز برگزار می گردد، ادامه داد : ما در خصوص موضوع های مرتبط با منافع طرفین و نگرانی های عمده به دنبال رسیدن به درک متقابل هستیم و امیدواریم این نشست برای همه طرف ها سودمند باشد.

وانگ گفت: جلسه وزیران چین و شورای همکاری خلیج فارس از ساعاتی دیگر به وسیله کنفرانس ویدیویی برگزار می گردد. وانگ یی وزیر امور خارجه چین و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری بین الملل و رییس فعلی امارات متحده عربی و عبدالله بن بن راشد الزایانی از کرسی مشخص شده بحرین به عنوان وزیر خارجه و دبیرکل نایف الحجراف و همچنین نمایندگان سایر کشورهای عضو در این نشست شرکت خواهند کرد.

وی توضیح داد که چین مدتهاست روابط محبت آمیز خود را با شورای همکاری خلیج فارس و اعضای آن حفظ نموده است. ما به دنبال نتایج مفیدی در همکاری در زمینه انرژی ، اقتصاد ، تجارت ، تبادلات انسانی و مردمی و فرهنگی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه نمود که قرار است طرفین درباره مقابله با همه گیری کرونا و فصل تازه ای از روابط و همکاری ها با یکدیگر رایزنی نمایند. این همکاری ها شامل مبارزه با همه گیری و شرایط منطقه از لحاظ شیوع کرونا و موضوعات منطقه ای ذی ربط است.

وانگ درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و آینده روابط دو کشور نیز گفت: مواضع چین در خصوص این موضوعات ثابت و روشن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: پکن قاطعانه مصمم به محافظت از حق حاکمیت ملی ، امنیت و منافع توسعه خود است. چین همواره بر این اعتقاد است که پکن و واشنگتن باید اختلاف های موجود را بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر و برای دستیابی به توسعه سالم و ثابت در روابط دو جانبه مدیریت نمایند. ما امیدواریم که دولت جدید در آمریکا با چین در همین جهت کار کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1130

به "خبرنگاران چین مواضعش را درباره نشست شورای همکاری خلیج فارس اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین مواضعش را درباره نشست شورای همکاری خلیج فارس اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید