خبرنگاران کاهش 70 درصدی تردد در جاده های برون شهری استان یزد

به گزارش مجله فیروزی، یزد- خبرنگاران - جانشین انتظامی یزد با اشاره به اجرای طرح های بازدارنده در جاده های برون شهری استان گفت: تردد خودروها در جاده های برون شهری حوزه استحفاظی در 2 روز گذشته 70 درصد کاهش نشان می دهد.

خبرنگاران کاهش 70 درصدی تردد در جاده های برون شهری استان یزد

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد 10 درصد ترددها در این محورها غیرضروری است که گشت های پلیس رانندگان متخلف را اعمال قانون می کنند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان ها ترددهای غیرضروری زیادی را شاهد هستیم ادامه داد: پلیس به صورت میدانی و با استفاده از ابزار هوشمندی که در اختیار دارد به رانندگان متخلف تذکر می دهد..

جانشین انتظامی یزد با تاکید بر همکاری کامل مردم با پلیس اظهار کرد: رانندگان متخلف که از قوانین سرپیچی کنند پنج میلیون ریال جریمه نقدی خواهند شد و خودرو آنها به مدت یک ماه توقیف خواهد بود.

هاشمی فر اضافه کرد: هدف از انجام این اقدام ها حفظ سلامتی شهروندان است و انتظار داریم مردم در راستای ریشه کنی ویروس کرونا همکاری کامل را با یگان های امدادی و خدماتی داشته باشند.

وی گفت: در راستای پشتیبانی همه جانبه از پیشگیری شیوع ویروس کرونا ، پلیس با استفاده از تمامی ظرفیت ها اقداماتی را در این خصوص انجام داده است.

جانشین انتظامی یزد با اشاره به همکاری یگان ویژه و معاونت بهداری انتظامی در اجرای طرح ها ادامه داد: از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز 15 مرحله پاکسازی نقاط و معابر آلوده در سطح شهرستان ها اجرا شده است.

روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده های برون شهری استان یزد رفت و آمد می کنند.

استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلو متر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و 267 کیلومتر، راه های شریانی و ملی است.

یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه 10 کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه 14 ، طول راه های فرعی در جایگاه 15 و طول راه روستایی رتبه 22کشوری را داراست.

استان یزد بر اساس آمار سال 1395 با یک میلیون و 180 هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 749

به "خبرنگاران کاهش 70 درصدی تردد در جاده های برون شهری استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 70 درصدی تردد در جاده های برون شهری استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید