در این خیابان هر چه راه بروید، به آخر نمی رسید!

به گزارش مجله فیروزی، خیابان یانگ | Yonge Street

گاهی اوقات زمانی که عجله داریم و در خیابان در حال حرکت به سمت مقصد مورد نظر خود هستید، بی شک به این مسئله فکر نموده ایم که راستا چقدر طولانی است و انگار در طولانی ترین خیابان دنیا هستیم. فرقی هم نمی کند که برای بارها آن خیابان را طی نموده باشید یا نه، شما در نظر خود در طولانی ترین خیابن دنیا هستید. اما بگذارید تا به شما بگوییم که خیابانی در تورنتو وجود دارد که لقب طولانی ترین خیابان دنیا را دارد. خیابان یانگ (Yonge Street) در تورنتوی کانادا رکورد دار طولانی ترین خیابان دنیا است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم این خیابان عجیب و غریب و البته طولانی را به اتفاق هم آنالیز نماییم.

در این خیابان هر چه راه بروید، به آخر نمی رسید!

طولانی ترین خیابان دنیا!

اگر بخواهیم مروری کوتاه به ساخت و ساز و تاریخچه خیابان یانگ تورنتو نماییم باید بگوییم که این خیابان در سال 1793 میلادی و در زمان جنگ انگلیس و فرانسه ساخته شده است. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که دلیل اصلی ساخت این خیابان به دلیل وجود تنش ها و نگرانی های سیاسی در بخش آمریکای شمالی بوده است.

البته در ادامه خیابان یانگ در روزگاران قدیم بیشتر به عنوان یک جاده و معبر برای امور حمل و نقل استفاده می شد. در سال 1812 میلادی این خیابان در امور نظامی نقش بسیار مهمی داشت.

بعد از گذر سال ها واهمیت خیابان به عنوان یک شاهراه مهم، همیشه به طول این خیابان به دلایل گوناگونی اضافه می شد و این خیابان روز به روز طویل تر و بزرگ تر می شد. یکی دیگر از نکاتی که درباره این خیابان جالب و دیدنی است این است که در این خیابان، مراحل ساخت و ساز آن به صورت یاد بود تعیین شده است.

خیابان یانگ (Yonge Street) واقع در تورنتوی کانادا بی شک یکی از اصلی ترین و البته مهم ترین خیابان های این شهر معروف و بزرگ کانادایی می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این خیابان که به صورت عجیبی طولانی و بلند است، حومه این ابر شهر و بخش های دیگری از استان اونتاریوی کشور کانادا را نیز در بر میگیرد!

عظمت و طولانی بودن این خیابان زبانزد همه است و به مراتب به خاطر وجود مهم ترین مراکز تجاری، مالی، تفریحی و گردشگری در این خیابان طولانی تورنتویی، آن چیزی که این خیابان را بسیار در دنیا مشهور ساخته است، طول این خیابان خارق العاده است.

شاید باورتان نشود اما طول این خیابان برابر با 1896 کیلومتر می باشد! این اندازه عجیب و غریب و البته واقعی در کتاب رکورد های دنیای گینس به عنوان طولانی ترین خیابان در تمامی دنیا، ثبت شده است و موجب معروفیت بیش از پیش این خیابان در تمام دنیا گشته است.

عجیب است اما این خیابان، کشور کانادا را به کشور آمریکا که در همسایگی این کشور است، متصل می کند. در واقع این خیابان از ساحل دریاچه اونتاریو تا تاندربی کشیده شده است.

همانطور که می بینید این خیابان اهمیت بسیار زیادی در این دوکشور دارد. نقش بسیار کلیدی و مهم این خیابان را می توان در طراحی و ساخت شهر تورنتو ببینید. این اهمیت به تمامی ایالت سرایت پیدا نموده است و در تمامی ایالت اونتاریوی کانادا می توانید اثر آن را ببینید.

در این خیابان علاوه بر بسیاری از مراکز تفریحی، تجاری، مالی، سیاسی، … ، جاذبه های بسیاری یافت می شود و می توان به جرات گفت که این خیابان یکی از جاذبه های شهر تورنتوی کانادا می باشد. از جمه جاذبه هایی که می توان از این خیابان نام برد عبارتند از: موزه هاکی ، میدان معروف دونداس کانادا ، مرکز خرید ایتون ، سالن های تئاتر بی شمار و مشهور که در این شهر موجود است، دفتر روزنامه تورنتو استار کانادا، … و بسیاری دیگر از جاذبه های دیدنی و معروف شهر تورنتو و کشور کانادا در این خیابان طولانی قرار گرفته است.

دوست دارید بدانید که یکی از اولین های این خیابان چه بوده است؟ ما به شما می گوییم، جالب است درباره این خیابان این نکته را بدانید که اولین خط متروی نه تنها تورنتو بلکه کشور کانادا در این خیابان طولانی و عریض احداث شده است.

شاید بتوان دلیل آن را این مورد گفت که این خیابان مهم، محل تجمع و تمرکز و یا حداقل در نزدیکی بسیاری از مراکز مهم تجاری، سیاسی و فرهنگی،… و از جمله مراکزی که بالاتر به صورت مفصل تر از آن ها در این متن نام بردیم می باشد.

شاید بخواهید بدانید که در این خیابان بزرگ چه محصولات و خدماتی عموما ارائه می شود؟ ما به شما می گوییم. در ابتدا باید بگوییم که مراکز خرید این خیابان همانطور که بالاتر گفتیم بسیار زیاد ، متنوع و معمولا بزرگ می باشد. کالاهایی که در این مراکز ارائه می شود، هر نوع خدماتی که ارائه می شود، شامل طیف وسیعی از انواع کالاها با انواع برند های معروف دنیا و با هر نوع کیفیتی می باشد.

این نکته باید برایتان جالب باشد که این توصیف، دقیقا همان چیزی است که اکثر بازدید نمایندگان از این خیابان، مخصوصا کسانی که آشنایی زیادی با این خیابان ندارند و آن را برای اولین بار است که می بینند و در آن قدم می زنند می گویند.

البته تمام جذابیت این خیابان به مراکز مختلفش نیست. باید به این مسئله اشاره نماییم که در کنار این مرکز خریدها، بسیاری از بهترین رستوران های این شهر قرار گرفته اند.

بسیاری از کسانی که به عنوان گردشگر و برای اولین بار به شهر تورنتو رفته اند و از این خیابان بازدید نموده اند، در یک کلام این خیابان را این گونه توصیف نموده اند، خیابان یانگ، خیابانی است که به جرات سرزنده ترین ، شلوغ ترین و پر هیاهو ترین خیابان تورنتوی کانادا می باشد و دیدن آن را به خیلی ها توصیه می نمایند.

از دیگر اماکن دیدنی و مهم این خیابان مشهور می توان این موارد را نام برد : سینما AMC که یکی از قدیمی ترین خانه های سینمای دنیا نیز می باشد، بزرگ ترین مرکز فروش کتاب در دنیا واقع در شمال و غرب دونداس تورنتو، بازار معروف و زیبای سنت لورنس که یکی از قدیمی ترین مراکز فراوری مواد غذایی است، ایستگاه یونیون که قدیمی ترین ایستگاه قطار تورنتو است و همانطور که بالاتر گفتیم اولین خط متروی شهر تورنتو و کشور کانادا است، ….

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 217

به "در این خیابان هر چه راه بروید، به آخر نمی رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این خیابان هر چه راه بروید، به آخر نمی رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید