دستورکار آمریکا تعلیق تحریم ها است نه لغو آنها

به گزارش مجله فیروزی، منبع خبری شبکه پرس تی وی در وین گفت: دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم ها و نه لغو کامل آنها است و در صورت برطرف بعضی تحریم ها، آمریکا میخواهد آنها را در بازه های 120 روزه و 180 روزه تمدید کند.

دستورکار آمریکا تعلیق تحریم ها است نه لغو آنها

به گزارش خبرنگاران، منبع خبری شبکه پرس تی وی در وین در مورد دستورالعمل آمریکا درباره نحوه برطرف تحریم ها گزارش داد که آمریکا قصد لغو یک جای تحریم ها را ندارد و میخواهد در مدت زمانی طولانی و طی مراحل متعدد اقدام به برطرف موقت بعضی تحریم ها کند.

منبع خبری پرس تی وی در وین اضافه نموده است: آمریکا صرفا با یک بازه زمانی کوتاه مدت یک هفته ای برای راستی آزمایی موافقت نموده است که در آن به صورت نمادین چند تراکنش انجام گردد.

به گفته منبع خبری پرس تی وی در وین ؛ آمریکا تا به امروز راستی آزمایی معقول و لازم را که برای معاملات نفتی، زمانی برابر حداقل 3 تا 6 ماه است، نپذیرفته است.

او توضیح داد: قصد آمریکا از عدم لغو کامل تحریم ها و اکتفا به برطرف موقت بعضی از تحریم ها، صرفا بازگشت به برجام است تا بتواند از امکان مکانیسم ماشه علیه إیران استفاده کند.

به گفته منبع خبری پرس تی وی در وین، در صورت پذیرش این مکانیسم، برطرف مرحله ای تحریم ها و یا تمدید بی اثر شدن آنها در بازه های زمانی 120 روزه و 180 روزه، علاوه بر شرطی شدن اقتصاد ایران، آمریکا خواهد توانست با گروگان دریافت تمدید برطرف تحریم، خواسته های دیگر خود موسوم به برجام 2 و 3 را نیز به ایران تحمیل کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1430

به "دستورکار آمریکا تعلیق تحریم ها است نه لغو آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورکار آمریکا تعلیق تحریم ها است نه لغو آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید