رشد مالی کانادا کاهش می یابد

به گزارش مجله فیروزی، به دلیل افزایش نرخ بهره و کاهش بهای نفت، رشد مالی کانادا در سال آینده کاهش خواهد یافت.

رشد مالی کانادا کاهش می یابد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اقتصاد کانادا سال 2018 را با عملکردی فراتر از حد انتظار پشت سر گذاشت به گونه ای که نرخ بیکاری به پایین ترین سطح 40 سال اخیر رسید و رشد اقتصادی به سه درصد رسید. با این حال به نظر می رسد که سال آینده، سال سختی برای اقتصاد کانادا خواهد بود. دولت کانادا در گزارشی پیش بینی نموده است رشد اقتصادی سال 2019 کانادا به دو درصد کاهش یابد.

کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، ریزش اخیر در بازارهای اقتصادی، بریگزیت و بی ثباتی در عرصه سیاسی آمریکا که بزرگ ترین شریک تجاری کانادا محسوب می گردد از جمله عواملی هستند که بر روی رشد اقتصاد کانادا تاثیر منفی خواهند داشت. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در مصاحبه با نشریه کندین پرس گفت: همواره چرخه ها تکرار می شوند و به نظرم جنگ تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهانی پیامدهای منفی خواهد داشت.

مت استوارت، کارشناس اقتصادی کانادا گفت:مسائل بالقوه موجود در اقتصاد کانادا شامل بدهی بالای خانوارها و افزایش نرخ بهره هستند. مدت زیادی از آخرین باری که درگیر رکود شدیم گذشته است و اکنون نیز بیشتر اخبار مثبت هستند اما شمار ریسک ها رو به افزایش است.

چند هفته پیش دولت کانادا با هدف تشویق سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در این کشور اعلام نمود نرخ اقتصادیات را کاهش خواهد داد. با این حال اقتصاددانان منتظر آغاز سال جدید هستند تا ببینندلایحه جدید دولت تا چه میزان در افزایش میل اتباع خارجی به سرمایه گذاری در کانادا موثر خواهد بود.

منبع: خبر فوری
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 663

به "رشد مالی کانادا کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی کانادا کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید