روابط مالی ایران و روسیه باید به سطح همکاری های سیاسی برسد

به گزارش مجله فیروزی، تهران (پانا)- سرکنسول ایران تاکید نمود روابط ما در عرصه سیاسی و منطقه ای و همچنین همکاری ها در حوزه های مختلف در بالاترین سطح قرار گرفته است که این به نفع هر دو طرف است که روابط مالی را نیز به همین حد برسانیم.

روابط مالی ایران و روسیه باید به سطح همکاری های سیاسی برسد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان روسیه با ایگور بابوشکین استاندار آستراخان دیدار و گفت وگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص چشم انداز گسترش همکاری ها در حوزه تجارت، کشاورزی، آموزش، فرهنگ و گردشگری گفتگو کردند.

استاندار آستاراخان در این دیدار گفت: ایران یکی از شرکای استراتژیک ما محسوب می گردد. بیش از هشتاد درصد بارهای عبورنماینده از گذرگاه حمل و نقل آبی آستراخان، راهی ایران می گردد. در دوره ژانویه تا سپتامبر سال جاری حجم مبادلات به حدود دو میلیون تن بالغ شده است.

وی ادامه داد: استان آستراخان تعامل نزدیکی با بسیاری از استان های ایران به ویژه گیلان و مازندران دارد. علاوه بر این، در این استان بیش از 170 شرکت با سرمایه ایرانی مشغول فعالیت هستند.

استاندار آستراخان همچنین پیشنهاد استفاده از امکان خط کانتینری خزری بین آستراخان و ایران را بیان کرد. این خط در اوایل دسامبر به شکل آزمایشی کار خود را شروع نموده است.

وی اضافه کرد: این گام اول در برقراری حمل و نقل کانتینری منظم در دریای خزر است که در گذشته عدم وجود آن مانع از توسعه کریدور شمال-جنوب بوده است.

مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران در آستراخان نیز در این دیدار گفت: مسوولان ایرانی نیز از بسیاری از محورهای همکاری بیان شده توسط استاندار حمایت می نمایند و تجار ایرانی دائماً امکان اجرای پروژه هایی در حوزه زراعت و دامپروری در استان آستراخان را مورد آنالیز قرار می دهند.

سرکنسول ایران برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان خواهان مساعدت ایگور بابوشکین شد.

وی با بیان اینکه روابط ما در عرصه سیاسی و منطقه ای و همچنین همکاری ها در حوزه های مختلف در بالاترین سطح قرار گرفته است، توضیح داد: این به نفع هر دو طرف است که روابط مالی را نیز به همین حد برسانیم. به یاری و مشارکت شما در همه این موضوعات امیدواریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1214

به "روابط مالی ایران و روسیه باید به سطح همکاری های سیاسی برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط مالی ایران و روسیه باید به سطح همکاری های سیاسی برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید