ساخت قطعات خودروی برقی، رونمایی از نمونه مهندسی تا خاتمه سال

به گزارش مجله فیروزی، سید شهریار زینی در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد آخرین شرایط خودروی برقی ایرانی ساخت یک شرکت دانش بنیان گفت: ساخت خودروی برقی در یک شرکت دانش بنیان در حال اجرا است و پیشرفت خوبی داشته است.

ساخت قطعات خودروی برقی، رونمایی از نمونه مهندسی تا خاتمه سال

مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: معاونت علمی در راستای فراوری خودروهای برقی به این سمت رفت که عمق بومی سازی را بالا ببرد و ماژول های اصلی خودرو را به واسطه شرکت های دانش بنیان، داخلی سازی کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شرکت ها برای این بومی سازی شناسایی شدند، گفت: این شرکت ها در زمینه شارژر، باتری پک، درایو و موتور الکتریکی، سیستم انتقال حرارت و… فعالیت می نمایند و قرارداد برای ساخت اینها منعقد شده است.

زینی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه ساخت قطعات این خودروی برقی پیشرفت خوبی داشته است، اعلام کرد: قرار است نمونه اولیه Ap یا آزمایشی آن خردادماه آماده گردد اما برای فراوری نمونه اولیه کمی زمان ضروری است و اینکه به سرمایه گذاری نیاز دارد.

به گفته وی پیش بینی می گردد نمونه Ep یا نمونه نزدیک به مهندسی تا انتها سال 1400 پیشرفت خوبی داشته باشد و رونمایی گردد.

وی اضافه کرد: این رونمایی مشروط به این است که منابع به خوبی برای ساخت این خودرو تخصیص داده گردد وگرنه پیش بینی می کنیم اردیبهشت سال بعد رونمایی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1514

به "ساخت قطعات خودروی برقی، رونمایی از نمونه مهندسی تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت قطعات خودروی برقی، رونمایی از نمونه مهندسی تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید