سهم کالاهای دانش بنیان از فراوری ناخالص ویژگی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش مجله فیروزی، استاندار فارس تأکید دارد که فراوری کالاهای دانش بنیان و سهم این کالاها در فراوری ناخالص ملی از ویژگی های مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می گردد.

سهم کالاهای دانش بنیان از فراوری ناخالص ویژگی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگاران، عنایت الله رحیمی عصر امروز (سه شنبه) در شورای اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار گردید، وجود ایده های جدید و نوآورانه، فراوری خدمات هایتک و سهم بالای فراوری کالاهای دانش بنیان در فراوری ناخالص ملی، بهره وری بالا، مقاومت در مقابل نوسانات مالی و استقلال سیاسی، مدیریت پویا و به موقع و آینده پژوهی را از مهم ترین ویژگی های ایجاد اقتصاد دانش بنیان عنوان نمود.

استاندار فارس تأکید کرد که امروز تحولات بسیار خوبی در حوزه های علمی و اقتصاد دانش بنیان در فارس پی ریزی شده و در حال پیگیری است.

وی با بیان این که اقتصاد آینده جهان، اقتصاد دانش بنیان است که دستیابی به آن دارای الزاماتی است، اضافه نمود: اقتصاد دانش بنیان دارای پیش احتیاجهایی است که احساس و داشتن احتیاج از مهم ترین این پیش احتیاجهاست.

استاندار فارس وجود نیروی انسانی جوان، وجود دانشگاه های معتبر، مواد کانی و زیر زمینی و… را از دیگر پیش برنده های اقتصاد دانش بنیان عنوان نمود.

رحیمی همچنین به بازدید از پارک علم و فناوری در حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اشاره و گفت: در جریان این بازدید برخی از افراد فعال در شرکت ها احتیاجمند تسویه در اعطای تسهیلات و برطرف موانع اداری بودند که امید است با تحقق این امر، شرکت های دانش بنیان به سمت فراوری انبوه پیش روند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 40

به "سهم کالاهای دانش بنیان از فراوری ناخالص ویژگی اقتصاد مقاومتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم کالاهای دانش بنیان از فراوری ناخالص ویژگی اقتصاد مقاومتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید