قیمت تور ترکیه: تور گردشگری ترکیه: صعود دو کوهنورد آستارا به قله 5137 متری آرارات ترکیه

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/گیلان دو کوهنورد جوان آستارایی پیروز شدند به کنندگی از استان گیلان، قله 5137 متری آرارات را در کشور ترکیه فتح کنند.

قیمت تور ترکیه: تور گردشگری ترکیه: صعود دو کوهنورد آستارا به قله 5137 متری آرارات ترکیه

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

برترین تجربه سفر را با تور گردشگری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی سرگرمی دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همواره در فکر شما خواهد ماند.

وحید خاصی پور، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: فرامرز فکری و امیررضا درخشان از کوهنوردان با سابقه عضو هیأت کوهنوردی شهرستان مرزی بندر آستارا پیروز شدند در یک صعود پاییزی، قله برفی 5137 متری آرارات در کشور ترکیه را فتح کنند.

وی با بیان اینکه این دو کوهنورد به کنندگی از استان گیلان به همراه گروه صعودهای برون مرزی آغری داغ تبریز، به این قله صعود کردند، ادامه داد: در صعود مذکور، 13 کوهنورد از استان های گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان و دیگر استان ها حضور داشتند.

خاصی پور، با اشاره به اینکه احمدپور به نام سرپرست و انوری به نام راهنما و جلودار، گروه را همراهی کردند، اظهار داشت: کوهنوردان حاضر در این صعود روز یکشنبه (11 مهرماه 1400) ساعت 8 صبح از شهر دوبایزید به سمت قله آرارات در روستای چویرمه کوولی حرکت و به محل روستا رسیدند و ساعت 10 به سمت کمپ یک آرارات حرکت کردند.

وی اضافه نمود: در روز دوشنبه تمرینات هوازی در ارتفاع 3200 متری و سپس در شرایط جوی نامساعد ارتفاع 4300 متری انجام شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا در پایان با تأکید بر اینکه این دو کوهنورد سابقه صعود به قلل مرتفع داخل و خارج از کشور را دارند، شرح داد: ساعت 2 و نیم بامداد روز سه شنبه 13 مهر استارت صعود گروه در هوای نامساعد طوفانی و برفی، با سرعت باد 60 کیلومتر بر ساعت زده و گروه پیروز به فتح قله در ساعت 8 صبح می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1658

به "قیمت تور ترکیه: تور گردشگری ترکیه: صعود دو کوهنورد آستارا به قله 5137 متری آرارات ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور ترکیه: تور گردشگری ترکیه: صعود دو کوهنورد آستارا به قله 5137 متری آرارات ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید