عبدالعزیز جراد مامور تشکیل کابینه الجزایر شد

به گزارش مجله فیروزی، رئیس جمهور الجزائر عبدالعزیز جراد را به عنوان نخست وزیر این کشور مشخص و او را برای تشکیل دولت مأمور کرد.

عبدالعزیز جراد مامور تشکیل کابینه الجزایر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر روز شنبه(دیروز) طی فرمانی عبدالعزیز جراد را به عنوان نخست وزیر این کشور معین کرد.

تبون 10 روز پیش صبری بوقادوم وزیر امور خارجه الجزائر را به عنوان نخست وزیر موقت و رئیس دولت مجری امور و جانشین نورالدین بدوی منصوب نموده بود.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، جراد پس از معین او در سِمت نخست وزیری، گفت که با چالش کسب اعتماد در جامعه و مقابله با بحران مالی و اجتماعی روبرو است.

او بر همکاری و اتحاد همه برای برون رفت از این مرحله سخت تأکید کرد.

عبدالعزیز جراد استاد علوم سیاسی دانشگاه الجزائر است که در گذشته سِمت مشاور دیپلماتیک در دوره علی کافی رئیس جمهور سابق این کشور را بر عهده داشته است. او همچنین در گذشته سِمت دبیرکل ریاست جمهوری و مدیر مدرسه عالی الجزائر را عهده دار بوده است.

جراد 65 ساله زاده ایالت خنشله واقع در شمال شرقی الجزائر است، او دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم سیاسی و نیز دکترای علوم سیاسی از دانشگاه پاریس (1981) است و سابقه تدریس در چندین دانشگاه را در کارنامه خود دارد.

او مابین سال های 1987-1992 به عنوان مدیر مدرسه ملی الجزائر، در سال 1992 به عنوان مشاور دیپلماتیک ریاست جمهوری و مابین سال های 1993-1995 به عنوان دبیرکل ریاست جمهوری منصوب شد.

جراد در سال های 1996 -2000 نیز سِمت مدیر کلی آژانس همکاری بین المللی الجزائر و مابین سال های 2001-2003 نیز سِمت دبیرکلی وزارت خارجه این کشور را عهده دار بوده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 556

به "عبدالعزیز جراد مامور تشکیل کابینه الجزایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالعزیز جراد مامور تشکیل کابینه الجزایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید