مجوزهای فروش چند میلیارد دلاری برای تامین کنندگان هواوی

به گزارش مجله فیروزی، شرکتهای تامین کننده قطعات برای شرکت مخابراتی هواوی و شرکت تراشه سازی SMIC چین مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار از نوامبر تا آوریل برای فروش کالا و فناوری به این دو شرکت تحت تحریم تجاری آمریکا دریافت کردند.

مجوزهای فروش چند میلیارد دلاری برای تامین کنندگان هواوی

به گزارش خبرنگاران، طبق اسنادی که از سوی کنگره آمریکا منتشر شد، 113 مجوز صادرات به ارزش 61 میلیارد دلار برای تامین کنندگان قطعات به منظور فروش محصولاتشان به هواوی و 188 مجوز به ارزش حدود 42 میلیارد دلار برای فروش به شرکت SMIC صادر شده است.

این آمار نشان داد از هر 10 درخواست مجوز، با بیش از 9 درخواست تامین کنندگان شرکت SMIC موافقت شد و 69 درصد درخواست ها برای فروش به هواوی در همین مدت مورد تایید قرار گرفته است.

این آمار دشمنان چین در واشنگتن را که تلاش های متمرکزی برای محروم کردن شرکت های چینی از دسترسی به فناوری پیشرفته آمریکایی انجام داده بودند، به خشم آورده است. مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه به رویترز گفت تصور می کند پرزیدنت جو بایدن بایدن درباره این که چرا این شرکت ها همچنان معافیت دریافت می کنند، توضیح دهد.

هواوی در ماه مه سال 2019 با استناد به نگرانی های امنیت ملی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفت و در نتیجه تامین کنندگان قطعات آمریکایی و سایر شرکت ها باید برای فروش محصولاتشان به این شرکت چینی، مجوز ویژه دریافت کنند. شرکت SMIC هم در دسامبر سال 2020 به دلیل نگرانی از دادن فناوری پیشرفته به کاربران نظامی از طریق این شرکت، به لیست سیاه تجاری اضافه شد.

عمده مجوزهای صادر شده اجازه فروش اقلام حساس را نمی دهند. از 113 مجوز تایید شده برای هواوی در این مدت، 80 مجوز برای کالاهای غیرحساسی بودند که تنها به دریافت یک مجوز نیاز دارند زیرا دریافت کننده آنها تحت تحریم قرار گرفته است. برای شرکت SMIC این آمار 121 از 188 مجوز بود. مجوزهای صادره معمولا به مدت چهار سال اعتبار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، در دوران ریاست جمهور ترامپ مجوزهایی به ارزش 87 میلیارد دلار برای فروش به هواوی پس از تحریم شدن این شرکت صادر شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1686

به "مجوزهای فروش چند میلیارد دلاری برای تامین کنندگان هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوزهای فروش چند میلیارد دلاری برای تامین کنندگان هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید