مرکل دلتنگ صدراعظمی می شود

به گزارش مجله فیروزی، صدراعظم در حال کناره گیری آلمان در مصاحبه ای از دستاوردها و چالش های دوران صدارتش و دلتنگی ترک مسئولیتش گفت.

مرکل دلتنگ صدراعظمی می شود

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به زودی و پس از 16 سال رهبری دولت، از سیاست کنار می کشد. اینک مجلس تازه ای تشکیل شده و این بار، رئیس دولت از احزاب متحده دمکرات مسیحی،سوسیال مسیحی نخواهد بود.

ماکس هوفمان، مدیر بخش خبر دویچه وله، در برلین به دیدار آنگلا مرکل رفته و پرسش هایی پیرامون کارنامه دولت، ارزیابی مرکل از دستاوردها و ناکامی ها و برنامه های آینده این سیاستمدار طرح کرد.

پیشتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان چند مرتبه تاکید کرده بود که کنار کشیدن از مسند قدرت برایش ساده است و فرصت زیادی برای خواب و مطالعه دارد.

مرکل در پاسخ به این سوال دویچه وله که در آینده قصد چه کاری را دارد، می گوید: هنوز برنامه ای ندارم. ابتدا کمی استراحت می کنم تا بعد ببینم چه می شود.

با این حال مرکل اضافه کرد که از یک طرف شاد است، اما کمی هم احساس حزن و دلتنگی به سراغش می آید. او گفت: چون همیشه کارم را دوست داشتم و هنوز هم از انجام وظایفم لذت می برم.

ماکس هوفمان، مدیر خبر دویچه وله در سرانجام مصاحبه به مرکل می گوید قابل تصور نیست که دیگر شما را در مقام صدراعظم نبینیم. مرکل هم با همان حالت عاقلانه همیشگی و با لبخند پاسخ می دهد: به این هم عادت می کنید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1848

به "مرکل دلتنگ صدراعظمی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل دلتنگ صدراعظمی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید