مونیخ راهکار مشکل ترافیک خود را در آسمان می جوید

به گزارش مجله فیروزی، ترافیک خیابان ها تبدیل به معضلی اساسی در خیلی از شهرهای دنیا شده است. مونیخ در حال مذاکره در خصوص راه اندازی یک خودروی کابلی مشابه با سیستمی است که در برست فعالیت می نماید

مونیخ راهکار مشکل ترافیک خود را در آسمان می جوید

مونیخ، آینده حمل و نقل عمومی خود را در آسمان می جوید. این شهر در حال مذاکره برای ساخت تله کابین های 4.5 کیلومتری برای اتصال دو منطقه در بخش شمالی شهر است. در صورت موثر بودن تله کابین های پیشنهادی می توان از آن در بخش های دیگر شهر هم استفاده کرد. این خط ارتباطی بین دو ایستگاه متروی Oberwiesenfeld و Studentenstadt ساخته می گردد که تنها 4.5 کیلومتر با جاده اصلی فاصله دارد. علی رغم فاصله کوتاهی که بین این دو ایستگاه وجود دارد، برای جابجایی بین آن ها باید از پنج ایستگاه مترو به سمت مرکز شهر عبور کرد، خط مترو را عوض کرد و باز هم پنج ایستگاه دیگر را در جهت متفاوتی طی کرد. راه دیگر برای پیمودن این راستا، رانندگی در میان ترافیک سنگین منطقه است.

این پیشنهاد تا کنون با حمایت های زیادی روبرو شده است و از شانس زیادی برای اجرا برخوردار است. با این حال، باید به این موضوع هم توجه کرد که تله کابین ها در شرایط ویژه و برای انتقال جمعیت در منطقه ها تپه ای عملکرد خوبی دارند؛ اما استفاده از آن ها در شهرها به نتایج متفاوتی منجر می گردد. به عنوان مثال، خطوط هوایی امارات در لندن در کمال تاسف هیچ کاربردی ندارد؛ حتی گزارش شده است که ایموجی اتومبیل کابلی، کم کاربردترین ایموجی در توییتر است. نکته تلخی است.

حمل و نقل عمومی فعلی مونیخ کوشش می نماید که مردم را در بیرون از مرکز شهر نگه دارد. شاید این کار برای مسافران خوب باشد، اما برای مردمی که در بخش شمالی شهر سکونت دارند و فقط در پی یک جابجایی راحت بین دو منطقه نزدیک به هم هستند، اصلا خوب نیست. پروژه های مشابهی که به تازگی در بخش های دیگر اروپا اجرا شده اند، نتایج نسبتا خوبی داشتند. به ویژه، فرانسه، یکی از هواداران پر و پا قرص تله کابین است و پنج پروژه تله کابین را در حال حاضر در دست اجرا دارد که قرار است تا سال 2021 راه اندازی بشوند. تله کابینی که از روی رودخانه برست می گذرد و در انتهای سال 2016 شروع به کار کرد، 1٬000٬000مین مسافر خود را در ماه گذشته جابجا کرد که با توجه به جمعیت 300٬000 نفری منطقه، عملکردی چشمگیر است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1803

به "مونیخ راهکار مشکل ترافیک خود را در آسمان می جوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونیخ راهکار مشکل ترافیک خود را در آسمان می جوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید