ناتو از دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه حمایت کرد

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، متحدان غربی ایالات متحده در ائتلاف نظامی ناتو روز پنج شنبه با متهم کردن مسکو به آرایش نیروهای نظامی در امتداد مرز اوکراین، حمایت خود را از دور جدید تحریم های واشنگتن علیه روسیه اعلام کردند.

ناتو از دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه حمایت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سران 30 کشور عضو این ائتلاف نظامی در بیانیه ای مشترک مسکو را به نقض حاکمیت اوکراین، مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و مشارکت در فعالیت های سایبری بدخواهانه متهم نموده و مدعی شدند که روسیه به نمایش الگویی پایدار از رفتار بی ثبات کننده ادامه می دهد.

در این بیانیه ضمن درخواست از مسکو برای کاستن از تنش ها در مرز اوکراین و موافقت با برگزاری نشست شورای ناتو- روسیه، اعلام شد که اعضای ائتلاف نظامی ناتو در همبستگی کامل با ایالات متحده قرار دارند.

لازم به ذکر است، اوایل روز پنج شنبه شبکه سی بی اس نیوز در گزارشی اظهار داشت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه 30 نهاد و 10 فرد روسی تحریم هایی را اعمال کند.

گفته می گردد که مبنای اتخاذ این تصمیم از سوی دولت آمریکا ادعاهایی در خصوص دست داشتن روسیه در جاسوسی از سیستم های توربین های بادی ایالات متحده و همچنین دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1415

به "ناتو از دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو از دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید