نتایج انتخابات مجلسی کویت؛ تغییر 62 درصدی ترکیب مجلس

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، کمیته برگزاری انتخابات کویت امروز یکشنبه نتایج انتخابات مجلسی در این کشور را اعلام نمود. این کمیته تأکید کرد که با پیروزی چهره های جدید، 62 درصد از ترکیب مجلس دستخوش تغییر شده است.

نتایج انتخابات مجلسی کویت؛ تغییر 62 درصدی ترکیب مجلس

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

بر اساس این گزارش، کمیته برگزاری انتخابات اعلام کرده است که در جریان انتخابات مجلسی 2020 هیچیک از نامزدهای زن به پیروزی نرسیدند. بر اساس نتایج اعلامی، تجمع اسلامی سلفی برای دومین دوره متوالی از راهیابی به مجلس باز ماند. این درحالی است که احزاب اخوانی 3 کرسی در مجلس را کسب کردند.

در این انتخابات، شیعیان نیز پیروز شدند 6 کرسی کسب کنند؛ هرچند که در میان آنها چهره های جدیدی نیز به مجلس راه یافتند. در جریان انتخابات مجلسی کویت، 326 نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند تا در نهایت از میان آنها 50 نفر به مجلس راه پیدا کنند. این درحالی است که بیش از 5 هزار نفر برای شرکت در انتخابات واجد شرایط شناخته شده بودند.

شبکه الجزیره گفت که انتخابات مجلسی کویت در سایه اتخاذ تدابیر بهداشتی برگزار گشت تا بدین ترتیب از شیوع ویروس کرونا در مراکز اخذ رأی جلوگیری به عمل آید. کنندگان مجلس کویت از اختیاراتی نظیر استیضاح و برکناری نخست وزیر و وزرای دولت، برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1182

به "نتایج انتخابات مجلسی کویت؛ تغییر 62 درصدی ترکیب مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج انتخابات مجلسی کویت؛ تغییر 62 درصدی ترکیب مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید