نظر روانشناسان آمریکایی درباره دونالد ترامپ، آیا او دیوانه است؟

به گزارش مجله فیروزی، کتاب مورد خطرناک: دونالد ترامپ نظر 27 روانشناس برجسته آمریکایی درباره شخصیت رئیس جمهور آمریکا را ارائه می دهد. به گفته رسانه های آمریکایی، این اثر یکی از مهمترین کتاب هایی است که در سال 2017 منتشر شده است.

نظر روانشناسان آمریکایی درباره دونالد ترامپ، آیا او دیوانه است؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ترامپ این روزها بیش از هر بازیگر هالیوود و بالیوود در دنیا معروف است، توییت های جنجالی و اقدامات نامعقول از او رئیس جمهوری غیر قابل پیش بینی ساخته است. حرف های ضد و نقیض رئیس جمهور آمریکا و رفتارهای سؤال برانگیز او در قبال مسائل مختلف، سبب شده است تا رئیس جمهور آمریکا بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد. بعضی از کارشناسان بر این باورند که ترامپ و حواشی او دیگر کم کم تبدیل به مرثیه ای برای آمریکا شده اند؛ رئیس جمهوری که آمده بود آبروی رفته آمریکا را به آن بازگرداند، حالا خودش در میان کاریکاتورها و فکاهی های مجلات و روزنامه ها قرار گرفته است و تمام اینها از او رئیس جمهور غیر قابل اطمینانی ساخته است.

طی سال های گذشته عناوین متعددی در آمریکا درباره شخصیت و اقدامات دونالد ترامپ منتشر شد. کتاب هایی که بلافاصله پس از انتشار، مورد استقبال عام قرار دریافتد و گاه در صدر پرفروش های آمریکا نشستند. از ترس نوشته باب وودوارد و آتش و خشم به قلم مایکل وُلف گرفته تا یک وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغ و رهبری نوشته جیمز کومی رئیس سابق سازمان اف بی آی و کتاب نوشته اماروسا منیگالت نیومن دستیار قدیمی ترامپ با عنوان ناقص العقل: کاخ سفید ترامپ به روایت یک خودی که همگی جزو پرفروش های آمریکا در سال های گذشته بوده اند.

کتاب های منتشر شده درباره ترامپ تنها به مسائل کاخ سفید و اقدامات او محدود نبوده اند، هستند آثاری که کوشش نموده اند تا شخصیت او را نیز تحلیل نمایند. کتاب The Dangerous Case of Donald Trump از جمله این آثار است که در آن 27 روانشناس برجسته آمریکایی کوشش نموده اند تا با در نظر دریافت گزاره های مختلف، شخصیت رئیس جمهور پرحاشیه آمریکا را تحلیل و آنالیز نمایند.

روانشناسان در این اثر تأکید دارند که پژوهش حاضر را از سر وظیفه اخلاقی و مدنی خود نموده اند؛ از این رو هرگونه جانبداری را کنار گذاشته و با بی طرفی عمل نموده اند. آنها سپس علائم و نشانه های روانشناختی ترامپ را مورد تحلیل و آنالیز قرار داده اند تا بتوانند این انسان پیچیده و تا حدی دیوانه را کشف نمایند.

ویژگی هایی چون خصومت گرایی افراطی و تحریک پذیری، خودشیفتگی، عدم اعتماد به دیگران و ... از جمله موضوعاتی است که در این اثر از منظر روانشناسان مورد آنالیز قرار گرفته است. تأثیرات اجتماعی رفتار او و تهدید سلامت جامعه از جانب ترامپ و همچنین پیروان او نیز بخش دیگری از کتاب را تشکیل می دهد.

نیویورک تایمز این کتاب را یکی از مهمترین آثار منتشر شده در سال 2017 توصیف کرد. از سوی دیگر، واشنگتن پست نیز در معرفی این اثر نوشته است: بسیاری از سیاستمداران و مفسران ، ترامپ را دیوانه می نامند یا به سلامت روانی وی شک دارند. در این کتاب متخصصان سلامت روان این ادعا را آنالیز می نمایند. آنها نتیجه می گیرند که به هر کس که به اندازه آقای ترامپ از نظر ذهنی ناپایدار باشد، نباید اختیار زندگی و مرگ و ریاست جمهوری را داد.

این کتاب در ابتدای امسال به فارسی ترجمه شد. حالا ترجمه ای دیگری از آن با عنوان مورد خطرناک: دونالد ترامپ با ترجمه صالح واحدی از سوی خانه فرهنگ و هنر گویا نیز به چاپ رسیده است. در بخشی از ترجمه واحدی از این اثر آمده است: در دنیای پر از آشوب امروزی به همان اندازه که ضروری است از خودمان از توانایی هایمان و از نقاط ضعف و شکست هایمان بدانیم و بیاموزیم، ضرورت دارد که تا می توانیم از دیگر بازی گردانان بازی های عظیم دنیای نیز بدانیم. به ویژه وقتی بازی گردانانی هستند که بازی هایشان با رشد، پیشرفت و آینده ما ارتباط پیدا می نماید. ضرورت شناخت نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدیدی که برای ما ایجاد می نماید، اهمیت صد چندانی دارد.

کتاب مورد خطرناک: دونالد ترامپ یکی از 10ها و صدها سند مکتوب درباره شخصیت روانی چهره ای سیاسی است که قدرت عظیم ترین اقتصاد و ارتش دنیا را در اختیار دارد. کتاب حاضر توسط چهره های علمی آمریکا به نگارش درآمده و عموماً به قضاوت های منفی و هشداردهنده ای منتج شده است.

مطالعه این کتاب برای خوانندگان ایرانی، کسانی که گرایشی به تفسیر و تحلیل وقایع و مناسبات دارند و همچنین آنانی که به مصادر تصمیم گیری های کلان نزدیکند، یاری می نماید با شناخت و آگاهی دقیق تری به رقابت ها بنگرند، تهدیدها را بشناسند و فرصت ها را بسازند.

خانه فرهنگ و هنر گویا کتاب مورد خطرناک: دونالد ترامپ را در 168 صفحه و به قیمت 26 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 678

به "نظر روانشناسان آمریکایی درباره دونالد ترامپ، آیا او دیوانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر روانشناسان آمریکایی درباره دونالد ترامپ، آیا او دیوانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید