نه فرشته، نه قدیس به چاپ ششم رسید

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران شوهرم را دیشب کشتم. چرخ دندان سازی را کار انداختم و جمجمه اش را سوراخ کردم. صبر کردم تا کفتری از جمجمه اش بیرون بپرد ولی به جای کفتر یک کلاغ عظیم و سیاه بیرون آمد. رمان نه فرشته، نه قدیس ایوان کلیما با این جملات شروع می گردد. نویسنده اهل جمهوری چک که نشریه باستن گلوب او را گوهری در ادبیات می نامد که قدرش کمتر شناخته شده است.

نه فرشته، نه قدیس به چاپ ششم رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

کلیما در رمان نه فرشته، نه قدیس، که واشنگتن پست آن را بهترین کتاب سال 2001 خاطرنشان کرد، ما را به قلب پراگ امروز می برد؛ جایی که در آن عده ای از جوانان در خرابه ها و بیغوله ها مواد مخدر مصرف می نمایند و روزگار می گذرانند. کریستینا، دندان پزشک چهل و چند ساله ای است که متارکه نموده و در دهه چهل زندگی اش به سر می برد. او نگران دختر سرکش پانزده ساله اش، یانا است که از مدرسه فرار می نماید. یانا میراث دار صندوقچه ای است که از پدرش به جا مانده و اسرار خانوادگی باورنکردنی ای را برایش آشکار می نماید. کریستینا باید مراقب مادر پیرش باشد، به شوهر سابقش که گرفتار سرطان است سر بزند و دندان مریض هایش را تعمیر کند. اما او تشنه عشق است و زمانی که یکی از شاگردان سابق شوهرش که پانزده سال از او کوچک تر است به او دل می بازد، با معمای تازه ای روبرو می گردد.

نه فرشته، نه قدیس نشان دهنده حساسیت و درک عمیق کلیما از تاریخ است. کلیما با توده مردم که همیشه گرفتار درد و رنج اند همدردی می نماید و به شنمایندگی و انعطاف پذیری حیات بشری توجه و وقوف دارد. کلیما نیز مانند آنتون چخوف نویسنده ای است که نشان می دهد در همین زندگی عادی و معمولی چه شگفتی ها نهفته است. زندگی ای مملو از انسان های عادی که ممکن است دائما در شرایط غیرعادی گرفتار شوند.

نه فرشته، نه قدیس نوشته ایوان کلیما با ترجمه حشمت کامرانی در قطع رقعی و 342 صفحه با قیمت 50,000 تومان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1002

به "نه فرشته، نه قدیس به چاپ ششم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نه فرشته، نه قدیس به چاپ ششم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید