هیوندای سوناتا N Line 2021 به عنوان یک خودروی خانوادگی مطلوب معرفی گردید

به گزارش مجله فیروزی، هیوندای با معرفی سوناتا N Line 2021 قدرتمندترین مدل سدان خود را فراوری نموده است که گزینه ای مطلوب در میان خودروهای خانوادگی محسوب می گردد.

هیوندای سوناتا N Line 2021 به عنوان یک خودروی خانوادگی مطلوب معرفی گردید

این یک نسخه عملکردی از سوناتا (Sonata) به عنوان سدان متوسط محبوب این برند است و به نظر می رسد که این شرکت قصد رقابت با هوندا آکورد، مزدا 6 و تویوتا کمری TRD را دارد و رانندگی با این خودرو هم نشان می دهد که چنین چیزی دور از ذهن نیست.

هیوندای سوناتا N Line 2021 پشت جلوپنجره عظیم سیاه و سفید خود، یک موتور توربوشارژر جدید 2.5 لیتری چهار خطی واقع شده است که با جنسیس G80 و GV80 و البته همتای دیگر خود کیا K5 GT مشترک است. این موتور در سوناتا با 5800 دور در دقیقه، 290 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و گشتاور 422 نیوتن متر را با 1650 دور در دقیقه خواهد داشت. این قدرت، 99 اسب بخار و 176 نیوتن متر بیشتر از موتور تنفس طبیعی 2.5 لیتری سوناتا و 110 اسب بخار بیشتر و 157 نیوتن متر بیشتر از موتور 1.6 لیتری توربوشارژر چهار خطی سوناتا است.

برای ارتقا نسبت به سوناتا 2020 و رسیدن به چنین قدرتی مهندسان بلوک 2.5 لیتری تنفس طبیعی را تقویت نموده اند، منیفولد دود را در سرسیلندر قرار داده اند، نسبت فشرده سازی را از 13.0 به 1 به 10.5 به 1 کاهش داده اند و یک توربوسارژر را همراه کردند تا جریان ورودی را با افزایش فشار شلیک کند.

هیوندای همچنین از جعبه دنده متناسب 8 سرعته اتوماتیک و دو کلاچه استفاده می نماید که در کیا K5 GT، ولستر N و الانترا N هم تعبیه شده است. این جعبه دنده دارای یک بسته کلاچ مرطوب است که به آسانی و سرعت امکان تغییر دنده را فراهم می نماید.

هیوندای برای کاهش زمان صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت، یک برنامه شروع حرکت را توسعه داده است که باعث می گردد این خودرو از تویوتا کمری TRD که در 5.6 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رسد، سریع تر به نظر برسد.

  • طرح چشم نواز خودروی الکتریکی هیوندای جایزه رد دات را از آن خود کرد

مهندسان در سوناتا N Line 2021 که بیش از 1580 کیلوگرم وزن دارد، شاسی را با دهانه های محکم تر برای پیشرانه، میراگرهای قدرتمندتر و ملیه های ضد غلت ضخیم تر مجهز نموده اند اما کیفیت سواری اسپرت با آن همچنان حفظ شده است.

روتورهای ترمز عظیم 13.6 اینچی جلو و 12.8 اینچی عقب هم بخشی از ویژگی های سوتاتا 2021 N Line است. علاوه بر این تغییرات نمای بیرونی و درونی این خودرو، برخلاف تویوتا کمری TRD که سریع و خشمگین است، در حالی که هنوز از کد سدان اسپرت پیروی می نماید، جهت محافظه کارانه تری را طی می نماید. چند نشان کوچک N Line در اطراف قرار گرفته و یک نمای جلوی جدید با سه ورودی عظیم هوا وجود دارد. دارای 4 لوله اگزوز، یک سپر سیاه پایین تر و یک دیفیوزر است و چرخ ها هم علاوه بر رینگ های زیبا و پیچیده 20 پره از لاستیک های کنتیننتال (Continental) پریمیوم کانتکت 6 استفاده می نمایند.

درون خودرو فرمان با چهار پایه واقع شده است و کلیدهای دنده هم مانند سوناتای معمولی دردسترس واقع شده است. طراحی داخلی این خودرو محدود به یک مجموعه زیبا از جایگاه های اسپرت از جنس چرم و جیر است.

از ویژگی های استاندارد هیوندای سانتافه N Line 2021 می توان به یک صفحه سرعت سنج دیجیتال اشاره نمود که دارای درجه های ساده و دایره ای است و نمایشگر لمسی سرگرمی عظیم 10.3 اینچی آن هم با سیستم صوتی پریمیوم بوز کامل می گردد. این خودرو همچنین دارای سانروف پانوراما و کلید دیجیتال هیوندای است که می تواند تلفن همراه را به یک کلید خودرو تبدیل کند.

این خودرو با قیمت 34 هزار و 195 دلار، اگرچه ارزان ترین مدل در این کلاس نیست اما موتور و شاسی قدرتمند، آن را به گزینه ای ارزشمند برای خرید تبدیل نموده است.

  • هیوندای خودروهای الکتریکی متنوعی تا سال 2022 عرضه می نماید

عکس ها: هیوندای سوناتا N Line 2021

Credit: Hyundai

منبع: Car and Driver

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1166

به "هیوندای سوناتا N Line 2021 به عنوان یک خودروی خانوادگی مطلوب معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای سوناتا N Line 2021 به عنوان یک خودروی خانوادگی مطلوب معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید