ژاوی در پی ایجاد تغییرات گسترده؛ عزم جدی اسطوره برای تغییر شرایط آشفته بارسلونا

به گزارش مجله فیروزی، خبرگزاری خبرنگاران- سرمربی 41 ساله اسپانیایی روز گذشته قراردادش را رسما با بارسلونا امضا کرد و نیوکمپ به هواداران این تیم معرفی شد.

ژاوی در پی ایجاد تغییرات گسترده؛ عزم جدی اسطوره برای تغییر شرایط آشفته بارسلونا

به گزارش خبرنگاران، ژاوی در کنفرانس خبری معارفه خود مدام روی سخت گیری به بازیکنان، لزوم تلاش کردن و وضع قوانینی جدی تاکید کرد و می خواهد در عمل هم سخت گیری هایی را پیاده کند. به گزارش موندو دپورتیوو، ژاوی یک سری قوانین سخت گیرانه تنظیم کرده و از همه بازیکنانش انتظار دارد آن ها را رعایت کنند. او می خواهد همه چیز را همچون پپ گواردیولا، تیتو ویلانووای فقید و لوئیز انریکه تحت کنترل خودش داشته باشد و این یعنی تمرینات دیگر مطابق میل بازیکنان بارسلونا پیش نخواهد رفت. ژاوی قصد دارد شش تغییر اساسی در بارسلونا ایجاد کند. در تیم ژاوی، از این به بعد قرار است این برنامه ها پیاده شود:

جرارد پیکه دیگر در طول فصل مجاز به سفر رفتن نخواهد بود

بازیکنان ساعات بیشتری را در مرکز سیوتات اسپورتیووا تمرین خواهند کرد

تمرین انفرادی مگر به دستور کادر فنی، ممنوع خواهد بود

مرکز خدمات پزشکی باشگاه باید مورد نوسازی قرار گیرد

سبک بازی تیم به هیچ وجه قابل مذاکره نخواهد بود و همه باید از سرمربی تبعیت کنند

فعالیت بازیکنان در فضای مجازی تحت کنترل کامل قرار می گیرد

روز گذشته خبر رسید که ژاوی به دلیل شرایط وخیم مصدومان بارسلونا در فصل جاری، قصد دارد تغییراتی در کادر پزشکی و بدنسازی بارسلونا ایجاد کند. به نظر می رسد که حتی پیش از آغاز اولین جلسه تمرینی بارسلونا (سه شنبه) زیر نظر ژاوی، این تغییرات آغاز شده اند. با تایید رادیو کاتالونیا و AS، باشگاه بارسلونا به آلبرت روکا خبر داده که مسئولیتش به عنوان بدنساز تیم اصلی به پایان رسیده است. روکا که در دوران رایکارد هم عضوی از کادرفنی بارسلونا بود، در هفته های اولیه فعالیت رونالد کومان به بلوگرانا بازگشت و حالا همراه با او از نیوکمپ را ترک می کند. علاوه بر این، خوانخو برائو (فیزیوتراپ) نیز همین امروز از بارسلونا جدا شد.

در مورد جانشینان این افراد هم نام هایی مطرح شده اند. به نظر می رسد که قرار است فیزیوتراپ نو بارسلونا، کارلس نوگیرا باشد. نوگیرا در السد با ژاوی همکاری داشته و از اعتماد کامل وی برخوردار است. به دستور ژاوی همچنین خائومه مونیل نیز از کادر پزشکی تیم فوتسال بارسلونا به تیم فوتبال می آید. جانشین آلبرت روکا به عنوان مربی بدنسازی هم ایوان تورس خواهد بود. تورس در هم به مانند نوگیرا در السد قطر عضوی از کادر ژاوی بوده است.

ژاوی، سرمربی باشگاه بارسلونا امروز برای اولین بار با بازیکنان خود ملاقات کرد و پس از صحبت با بازیکنان، اولین جلسه تمرینی خود به عنوان سرمربی بارسلونا را تجربه کرد. البته که بازیکنان زیادی از تیم اصلی در تمرینات امروز حضور نداشتند چون عده زیادی مصدوم و عده ای نیز در اردوی تیم های ملی خود حضور دارند.

مراسم معارفه ژاوی هرناندز به عنوان سرمربی نو تیم فوتبال بارسلونا روز گذشته در ورزشگاه نوکمپ با حضور 10 هزار هوادار برگزار شد و سپس در نشستی خبری، کاپیتان سابق آبی و اناری ها برنامه های خود را برای هدایت تیم بحران زده کاتالونیا تشریح کرد. یکی از موضوعاتی که ژاوی روی آن تاکید داشت، وضع قوانین و دستور العمل های نو در رختکن بود. ژاوی تاکید داشت که باید نظم و انضباط به بارسا برشود و بازیکنان متوجه شوند که برای چه تیمی بزرگی بازی می کنند.

ژاوی امروز صبح رسما کارش در بارسا را آغاز کرد و پس از جلسه با بازیکنان در رختکن، اولین جلسه تمرینی را برگزار کرد. این مربی اسپانیایی قصد ندارد هیچ زمانی را برای ایجاد تغییرات قابل توجه در ساختار بارسلونا هدر دهد و در اولین تصمیمش به عنوان سرمربی بارسلونا دو نفر از اعضای دپارتمان فیزیوتراپی را از این باشگاه کنار گذاشت. بارسلونا حالا با ژاوی وارد مرحله تازه ای شده و قوانین نوی در تیم وضع شده است. نشریه آاس پرده از دستورالعمل 10 بندی سرمربی نو آبی اناری ها برداشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1729

به "ژاوی در پی ایجاد تغییرات گسترده؛ عزم جدی اسطوره برای تغییر شرایط آشفته بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی در پی ایجاد تغییرات گسترده؛ عزم جدی اسطوره برای تغییر شرایط آشفته بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید