23 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هستند

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران: نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم اکنون با بیش از 23 هزار عضو در هفت رشته ساختمانی بعداز تهران بیشترین تعداد عضو را دارد.

23 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هستند

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، محمد هادی جاوید ظهر امروز در سمینار آموزشی توجیهی پذیرفته شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسی اظهار کرد: افزایش جمعیت شهرنشین سبب غفلت از ساخت و ساز کیفی در شهرها شده است.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اعلام کرد: برخلاف گذشته اکنون 70 درصد کشور در شهرها مستقر هستند، این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی جمعیت روستایی 70 درصد و شهری 30 درصد بود.

وی توضیح داد: افزایش جمعیت شهری سبب شده کمی از ساخت و ساز کیفی غافل شویم که جبران این عقب ماندگی به دست مهندسان ساختمان صورت می گیرد.

جاوید با اشاره به اینکه همه ساله در کشور آزمون ورود به حرفه مهندسی برگزار می گردد، اعلام نمود: تا زمانی که مهندسان پروانه اشتغال دریافت ننمایند، قادر به انجام کار تخصصی نیستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اضافه کرد: مهندسان جوان در آزمون سراسری مقررات ملی ساختمان شرکت می نمایند و بعد از پذیرفته شدن پیروز به کسب پروانه اشتغال مهندسی وارد حرفه کار خود می شوند.

جاوید مطرح نمود: حجم زیاد دانش آموختگان رشته ساختمان سبب شده که همه ساله شاهد حضور مهندسان در هفت رشته ساختمانی باشیم.

وی توضیح داد: در این دوره آموزشی و توجیهی مهندسان جوان با حقوق اصلی خود آشنا شدند و مباحث حقوقی به آنها گوشزد شد، چون اگر بخشی از تخلف به مالک بازگردد، بخشی دیگر را هم باید مهندس ساختمان جوابگو باشد.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم اکنون با بیش از 23 هزار عضو در هفت رشته ساختمانی بعداز تهران بیشترین تعداد عضو را دارد.

وی اعلام کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در چهار سال متوالی رتبه برتر را در کنترل و مقررات ملی ساختمان در کشور کسب نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 727

به "23 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید