اجرای مجدد مجازات اعدام خاتمه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپاست

به گزارش مجله فیروزی، وزارت امور خارجه آلمان در عین حال که اجرای مجدد مجازات اعدام از طرف ترکیه را انتها مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا دانست از اعزام یک معاون وزارت امور خارجه به ترکیه برای بهبود روابط با آنکارا اطلاع داد.

اجرای مجدد مجازات اعدام خاتمه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپاست

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هانوفرشه آلگماینه سایتونگ، دولت آلمان برای بهبود روابط خود با ترکیه کوشش می نماید. فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان یکی از معاونین خود را به منظور بهبود روابط به ترکیه می فرستد.

به این ترتیب با توجه به تنش های اخیر در روابط بین آلمان و ترکیه وزیر امور خارجه آلمان یکی از معاونین خود را به منظور تبادل نظر در راستای حل مناقشات به ترکیه اعزام می نماید.

سوسن جبلی، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز در برلین گفت: ما بر این عقیده ایم که این مهم است که با ترکیه در مذاکرات مستقیم وارد شویم.

وی اضافه کرد: اگر ما در حال حاضر نگاهی به ترکیه بیاندازیم باید از خود این سوال را بپرسیم که چگونه ما در اصل از این شرایط جبهه گیری بسیار سخت و سخت خارج می شویم؟

مارکوس ادرر، معاون وزارت امور خارجه آلمان در تبادل نظرها در سطوح مختلف در ترکیه بر همبستگی با این کشور بعد از کودتای نظامی نافرجام تاکید و همزمان این مسئله را آشکار می نماید که حاکمیت قانون در این کشور باید تضمین گردد.

ادرر که به نمایندگی از وزارت خارجه آلمان به ترکیه سفر خواهد نمود همچنین به مسئله ممنوعیت ملاقات نمایندگان مجلس آلمان از پایگاه اینجرلیک در ترکیه خواهد پرداخت.

جبلی در این راستا گفت که ترکیه یک شریک مهم است.

وی با نگاهی به اظهارات رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اجرای مجدد مجازات اعدام این مسئله را واضح کرد که این امر با اصول اتحادیه اروپا سازگار نیست.

به گفته وی چنین اقدامی به مفهوم سرانجام مذاکرات عضویت ترکیه با اتحادیه اروپا خواهد بود.

روابط بین ترکیه و آلمان در سایه تحولات اخیر در کشور ترکیه و بخصوص بعد از تصویب قطعنامه نسل کشی ارامنه در مجلس آلمان به شدت متشنج شده است.

رئیس جمهور ترکیه بعد از تصویب این قطعنامه در مجلس آلمان ملاقات از پایگاه هوایی اینجرلیک را برای نمایندگان مجلس این کشور ممنوع اظهار داشت.

کودتای نظامی نافرجام در ترکیه و اقدامات سرکوبگرانه اردوغان علیه مخالفان بعد از این کودتا نیز نقش موثری در تیرگی بیشتر روابط بین آلمان و ترکیه داشته تا جایی که بسیاری از سیاستمداران آلمانی و اروپایی خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و لغو توافق پناهندگان با این کشور شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 651

به "اجرای مجدد مجازات اعدام خاتمه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مجدد مجازات اعدام خاتمه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید