انتقاد گردان های حزب الله عراق از برهم صالح

به گزارش مجله فیروزی، حزب الله عراق از نحوه رفتار رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد و خواهان انتخاب هر چه سریعتر فردی قابل قبول برای نخست وزیری شد.

انتقاد گردان های حزب الله عراق از برهم صالح

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برهم صالح رئیس جمهور عراق دیروز (پنجشنبه) در نامه ای به مجلس، آمادگی خود را برای استعفا به اطلاع نمایندگان مجلس رساند و از آنان خواست تا آنها در مورد وضع فعلی تصمیم بگیرند.

بر اساس گزارش روداو، گردان های حزب الله عراق در واکنش به این موضوع در بیانیه ای گفت، کشور وارد بحران شدیدی شده و یکی از دلایل آن رفتار مشکوک رئیس جمهور در نقض قانون اساسی است که حاضر نشد نامزد بزرگترین فراکسیون مجلسی را مأمور به تشکیل دولت کند.

در ادامه این بیانیه آمده: برهم صالح تابع دیکته های آمریکا و طرف های مشکوکی است که در راستای بهره برداری از تظاهرات برای تحمیل خواست خبیث خود کار می نمایند.

حزب الله عراق سپس از قوای سیاسی این کشور درخواست کرد در مقابل رفتارهای غیرمسؤولانه رئیس جمهور پس از نقض قانون اساسی بایستند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده، باید هر چه سریعتر یک شخصیت ملی، قابل قبول و غیرقابل بحث برای نخست وزیر انتخاب گردد و اجازه تحمیل شخصیت های معروف به مزدوری برای آمریکا داده نگردد.

برهم صالح یا دفتر رئیس جمهور عراق تا کنون به این بیانیه واکنشی نشان نداده است.

پیش تر ائتلاف البنا نیز اعلام نموده بود، برهم صالح قانون اساسی را نقض نموده و مجلس باید اقدامات قانونی در این خصوص اتخاذ کند.

در پی ادامه آشوب ها در عراق، عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور در ابتدای دسامبر جاری کناره گیری کرد و تظاهرات نمایندگان عراقی می گویند باید نامزدی مستقل سمت نخست وزیری را بر عهده بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 549

به "انتقاد گردان های حزب الله عراق از برهم صالح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد گردان های حزب الله عراق از برهم صالح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید