دو ماشین و یک پلاک برای جو بایدن

به گزارش مجله فیروزی، پلاک خودروی ریاست جمهوری جو بایدن در خیابان داونینگ استریت لندن که برای ملاقات با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس رفته بود، خبرساز شد.

دو ماشین و یک پلاک برای جو بایدن

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، جو بایدن روز دوشنبه جهت ملاقات با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس وارد داونینگ استریت شد. او از خودروی زره پوش شده خود تحت عنوان دِ بیست که در زبان فارسی به معنای هیولا است، پیاده شد و به سمت ساختمان شماره 10 داونینگ استریت رفت.

اما چیزی که توجه رسانه ها را به خود جلب نموده این است که چرا دو خودرو یکسان، اما با پلاک های مشابه 002-800 در خارج از محوطه شماره 10 داونینگ استریت وجود داشته است.

در واقع جو بایدن در حین سفر با دو خودرو یکسان تردد می نماید که در صورت خرابی یا وقوع مشکل برای یکی از آن ها، از خودروی دیگر استفاده کند.

در میان افرادی که در کنار دسته ای از اتومبیل ها حاضر بودند، می توان به جین هارتلی، سفیر آمریکا در انگلیس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشاره نمود.

نکته جالب تر اینجاست که بایدن در زمان نشست کوپ26 در گلاسکو اسکاتلند از همین دو خودرو استفاده کرد و بسیاری از این حرکت او انتقاد کردند، زیرا رئیس جمهور آمریکا جهت نشستی پیرامون تغییرات اقلیمی از دو خودرو و کاروانی به همراه 20 وسیله نقلیه استفاده نموده بود!

هر کادیلاک یک تنی ریاست جمهوری آمریکا از یک لایه ضدگلوله 8 اینچی ساخته شده و بعلاوه می تواند رئیس جمهور را در برابر حملات بیوشیمیایی محافظت کند. و، اما نکته عجیب تر این است که این خودرو می تواند دودی را در مواقع احتیاج برای استتار از خود ساطع کند و بعلاوه توانایی فراوری گاز اشک آور را نیز دارد و دستگیره های درب خودرو الکتریسیته ای را جهت جلوگیری از ورود مهاجمان به خودرو فراوری می نماید!

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2095

به "دو ماشین و یک پلاک برای جو بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو ماشین و یک پلاک برای جو بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید