ایران در فهرست کشورهایی که در زمینه مقابله با تروریسم همکاری نمی نمایند

به گزارش مجله فیروزی، وزارت امورخارجه آمریکا به طور رسمی تأیید کرد که نام ایران و چهار کشور دیگر را در فهرست کشورهایی قرار داده است که در سال 2019 برای مقابله با تروریسم با واشنگتن همکاری نکرده اند.

ایران در فهرست کشورهایی که در زمینه مقابله با تروریسم همکاری نمی نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای که بر روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته، ادعا کرد که طبق بند 40 قانون کنترل صادرات تسلیحات ایران، ونزوئلا، کوبا، سوریه و کره شاقتصادی کشورهایی هستند که در سال 2019 به طور کامل با کوشش های واشنگتن برای مقابله با تروریسم همکاری ننموده اند و این موضوع را به اطلاع کنگره نیز رسانده است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، در ادامه این بیانیه آمده است: این گواهی، فروش یا اعطای مجوز صادرات کالاها و خدمات دفاعی را (به این کشورها) ممنوع می نماید و به جامعه آمریکا و بین الملل اطلاع می دهد که کشورهای نامبرده به طور کامل با کوشش های واشنگتن در مقابله با تروریسم همکاری نمی نمایند.

همچنین در این بیانیه ادعا شده است که ایران با حمایت از حزب الله لبنان و سایر گروه های مقاومت در خاورمیانه در سال 2019 نیز عظیم ترین حامی تروریسم بوده است.

نام کوبا برای اولین بار است که به این فهرست اضافه شده است.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به ادعای مضحک آمریکایی ها مبنی بر عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با تروریسم واکنش نشان داد.

وی در توئیتر خود نوشت: ایالات متحده با آن سابقه ایجاد، تأمین اقتصادی و تسلیحاتی گروه های تروریستی مختلف، اِعمال تروریسم دولتی و نیز حمایت آشکار از یک رژیم تروریستی دیگر، سنجه خوبی برای ارزیابی کوشش های ضدتروریستی نیست. آمریکا باید به تروریسم دولتی خود انتها دهد.

چهارشنبه شب در بعضی رسانه ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت امورخارجه آمریکا، ایران را به عدم همکاری با آنچه کوشش های واشنگتن در مقابله با تروریسم خوانده، متهم نموده است.

4127/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 853

به "ایران در فهرست کشورهایی که در زمینه مقابله با تروریسم همکاری نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در فهرست کشورهایی که در زمینه مقابله با تروریسم همکاری نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید