تسهیل صادرات به عراق: دستاورد نمایشگاه صنعت ساختمان سال جاری

به گزارش مجله فیروزی، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برای اولین بار با رویکرد صادرات نسبت به طراحی و اجرای برنامه های منسجم در جهت صادرات خدمات و کالاهای ساختمانی با شرکت صدها تولیدکننده، صادرکننده و فعال حوزه صنعت 6 تا 9 مردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید.

تسهیل صادرات به عراق: دستاورد نمایشگاه صنعت ساختمان سال جاری

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

سامانه جامع صنعت ساختمان کارگشا با همکاری اتاق تعاون ایران، اتاق بازرگانی ایران و عراق و دبیرخانه صادرات خدمات سازمان نظام مهندسی با هدف ارتقا آگاهی فعالین عرصه صنعت ساختمان، تسهیل فرایند تعامل مشتریان و صاحبان بنگاه های فراوریی مرتبط در این نمایشگاه اقدام به برگزاری سلسله دوره های آموزشی، نشست های B2B و رقابت و نقد و ارزیابی کرد.

در این نمایشگاه بیش از صد مهمان خارجی حضور یافت که عمدتا از فرایند و ساختار برگزاری جلسات B2B توسط کارگشا، ابزار رضایت کامل کردند؛ تجار عراقی فعال در عرصه ساختمان سازی این جلسات را فرصت خوبی برای تعامل بدون واسطه و ارائه بهترین راهکارها برای ارتقا مناسبات تجاری می دانستند.

در طی چهار روز برگزاری نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، غرفه های شرکت های دانش بنیان نیز میزبان بازدید مهمانان خارجی شدند و با تحسین آنها روبرو شدند، سپس از کارخانه های ایرانی بازدید کردند؛ برنامه بازدید از واحدهای فراوریی نیز از زمره برنامه هایی بود که فعالین مالی داخلی و نیز تجار خارجی آن را برای توسعه تعاملات تجاری آینده مفید و بسیار خوب و سازنده ارزیابی کردند.

به گزارش خبرنگار نمایشگاه صنعت ساختمان هفت پنل تخصصی با موضوعات مرتبط با تجارت، فراوری، صادرات و بازاریابی با هدف آشنایی شرکت کنندگان در نمایشگاه برگزار گردید؛ در این دوره های یک روزه که با استقبال خوب علاقه مندان و فعالین مالی صنعت ساختمان برگزار گردید، کارشناسان خبره در حوزه های مختلف، آخرین اطلاعات، روش ها و راهکارهای موفقیت در بازارهای هدف صادراتی و تجارت داخلی در عرصه صنعت ساختمان را به سمع و نظر شرکت کنندگان رساندند.

کارگشا در کنار برگزاری دوره های تخصصی یاد شده، رقابتی تحت عنواننقد و ارزیابی یک پروژه شاخص عمرانی در سطح شهر تهران برگزار کرد؛ در این رقابت که به صورت تیمی صورت پذیرفت، یک پروژه فعال در سطح شهر تهران انتخاب و اجزاء پروژه (معماری، سازه، تاسیسات و…) از منظر بهینه سازی مصرف انرژی مورد نقد و ارزیابی نهاده شد. تیم ها متشکل از دو الی پنج نفر بود که هر تیم پس از بازدید حضوری از پروژه، گزارش نقد و ارزیابی خود در قالب مشخص شده از طرف مجری را به دبیرخانه رقابت واقع در محل نمایشگاه تحویل دادند.

به گزارش خبرنگار نمایشگاه پس از اتمام زمان تحویل گزارش، هیئت داوران گزارش ها را مطالعه و آنالیز نموده و طی جلسه ای حضور هیئت داوران در مدت زمان مشخص گزارش خود را ارائه و جوابگوی سوالات داوران شد و از تیم منتخب با اهدای یک سکه بهار آزادی تقدیر به عمل آمد.

در این دوره از رقابت، پروژه باغ کتاب تهران از منظر بهینه سازی مصرف انرژی مورد نقد و ارزیابی نهاده شد.

عبدالرضا جباری رییس هیئت مدیره کارگشا در تبادل نظر با خبرنگار نمایشگاه گفت: هدف ما در سامانه کارگشا، ارتقا کیفیت و پایداری خدمات فنی و مهندسی و سایر زیرشاخه های مرتبط با صنعت ساختمان کشور است و از آنجاییکه فرصت مناسبی برای حضور صنعت ساختمان کشور در کشورهایی چون عراق و سوریه فراهم است در نظر داریم برای حضور بهینه و یاری به جامعه فعالان مالی صنعت ساختمان برای دریافت سهم در خور و مناسب باظرفیت های کشور از بازار عراق، خدمات مشاوره ای دقیق، درست و به روز در این حوزه را به علاقه مندان ارائه دهیم.

خانم نیر چاوشی مدیر عامل کارگشا نیز در تبادل نظر با خبرنگار نمایشگاه اشاره کردند : اشراف کامل به مسائل حقوقی، استانداردها، قیمت گذاری، بازاریابی و عبور از چالش های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی ومالی برای فعالان حوزه ساختمان در بازارهای هدف لازم است و کارگشا با آگاهی به این احتیاج، بسته کاملی از خدمات مشاوره ای، اطلاعات مورد احتیاج و مستندات قابل اتکا برای تجارت در کشورهای هدف صادراتی را با بهره مندی از کارشناسان خبره حوزه های یاد شده به آنها ارائه می دهد. جباری اضافه کرد: برگ برنده فعالین صنعت ساختمان در بازارهای بین المللی ارائه خدمات و محصول نهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است؛ کارگشا جهت رسیدن به این هدف را برای علاقه مندان هموار می سازد.

به گزارش خبرنگار نمایشگاه صنعت ساختمان با توجه به اینکه عراق مهمترین مقصد صادراتی ایران و دارای ظرفیت های بینظیر در حوزه خدمات فنی و مهندسی و ساختمان است ؛ از طرف کارگشا به عنوان یکی از محورهای اصلی سلسله کلاس های آموزشی در این نمایشگاه انتخاب شد.

رضا مونسان مدیر وب سایت سند باد (متعلق به شرکت کارگشا) و رئیس کمیسیون فنی و مهندسی اتاق مشترک ایران و عراق در نشست آموزشی تحت عنوان تجارت با کشور عراق با رویکرد صنعت ساختمان، علاوه بر معرفی اجمالی کشور عراق، اطلاعات مالی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کاربردی برای حضور این کشور و چالش ها و فرصت های حضور در فضای کسب و کار صنعت ساختمان را معرفی کرد.

مونسان عراق را بازاری بکر و قابل دسترس برای صادرات خدمات فنی و مهندسی دانست و گفت: آشنایی با کشور عراق از ابعاد گوناگون می تواند بستر رشد و حضور مستمر در بازار پربازده عراق را برای فعالین مالی و صادرکنندگان ایرانی فراهم کند.

وی اتمام جنگ فرسایشی و ویرانگر و برقراری آرامش در عراق را یک فرصت ویژه برای حضور فعالان صنعت ساختمان در بازار عراق دانست و راهکارها و شیوه های حضور نتیجه بخش در امر بازسازی عراق را برای علاقه مندان به حضور در امر بازسازی شهرهای ویران از جنگ داعش را در پنلی که کارگشا برای عراق برگزار کرد؛ تشریح نمود.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 737

به "تسهیل صادرات به عراق: دستاورد نمایشگاه صنعت ساختمان سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل صادرات به عراق: دستاورد نمایشگاه صنعت ساختمان سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید