لغو معافیت ویزا برای دیپلماتهای آمریکایی از سوی چین

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران : وزارت امور خارجه چین اعلام نمود که در واکنش به تحریم مقامات حزب کمونیست چین توسط آمریکا، پکن معافیت ویزا برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک آمریکا را که از هنگ کنگ و ماکائو بازدید نمایند لغو می نماید.

لغو معافیت ویزا برای دیپلماتهای آمریکایی از سوی چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، چاینا دیلی اظهار داشت، هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت امورر خارجه چین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پکن اضافه کرد: این تحریم ها علیه مقامات آمریکا از جمله کاخ سفید، اعضای کنگره و کارکنان سازمان های غیردولتی و همچنین اعضای خانواده آنها اعمال خواهد شد.

وی بار دیگر از واشنگتن خواست تا مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف کند و از مداخله در امور داخلی چین دست بردارد.

دولت دونالد ترامپ که در چهار سال گذشته سیاست مخاصمه را به جای چند جانبه گرایی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلاف ها برگزیده است، در آخرین روزهای حضور در قدرت، روز دوشنبه این هفته به بهانه تحولات هنگ کنگ، 14 عضو حزب کمونیست چین را تحریم کرد.

یک روز بعد از این اتفاق و در واکنش به تحریم مقامات حزب کمونیست، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم اظهار داشت که این اقدام دولت واشنگتن را تلافی می نماید که امروز عملی شد.

مقامات امنیتی و خارجی دولت آمریکا، چین را بزرگترین تهدید خود می دانند و در کوشش هستند به هر شکل ممکن مانع از پیشرفت مالی این کشور آسیایی شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1207

به "لغو معافیت ویزا برای دیپلماتهای آمریکایی از سوی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو معافیت ویزا برای دیپلماتهای آمریکایی از سوی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید