پنتاگون: رزمایش دریایی ایران- چین- روسیه را به دقت تحت نظر داریم

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سین رابرتسون روز پنج شنبه بیان کرد که آمریکا رزمایشهای دریایی و سه جانبه ایران- روسیه- چین در اقیانوس هند را به دقت زیرنظر دارد و با متحدانش برای تضمین آزادی دریانوردی همکاری خواهد نمود.

پنتاگون: رزمایش دریایی ایران- چین- روسیه را به دقت تحت نظر داریم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

رابرتسون در اینباره گفت: ما از رزمایش چندجانبه ای که با مشارکت ایران، چین و روسیه در دریای عربی برگزار می گردد، باخبریم. ما این رزمایش را تحت نظر داریم و به همکاری با شرکا و متحدانمان برای تضمین آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراهه های بین المللی ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ماه اکتبر اظهار داشت که این رزمایش نظامی سه جانبه همکاریهای عملیاتی در نبرد علیه تروریستها و دزدان دریایی را تقویت خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: رزمایش بزرگ اقتدار نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند بزودی [آدینه - 6 دی] برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: این رزمایش با هدف تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و کشورهایی که از نظر مالی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، برگزار خواهد شد.

دریادار خانزادی اضافه کرد: این رزمایش در منطقه چابهار شروع می گردد و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به امنیت منطقه شمال اقیانوس هند، گفت: تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان منطقه امنی است که این امنیت حاصل کوشش نیروهای دریایی ارتش و سپاه است.

دریادار خانزادی امنیت دریایی منطقه را پایدار اظهار داشت و گفت: امیداوریم با برگزاری این رزمایش شاهد اقتدار نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در منطقه باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 443

به "پنتاگون: رزمایش دریایی ایران- چین- روسیه را به دقت تحت نظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: رزمایش دریایی ایران- چین- روسیه را به دقت تحت نظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید