پیگیری ها برای کاهش رسوب کالاهای اساسی در بنادر جواب داد

به گزارش مجله فیروزی، تهران (پانا) -معاون بندری سازمان بنادر گفت که با برگزاری جلسات مستمر اقدامات لازم برای کاهش رسوب کالاهای اساسی صورت گرفت.

پیگیری ها برای کاهش رسوب کالاهای اساسی در بنادر جواب داد

به گزارش خبرنگاران، فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرایط بنادر کشور در رابطه با تخصیص کالاهای اساسی نسبت به یک ماه گذشته بهبود یافته است، گفت: در یک ماه گذشته 3 میلیون و 900 هزار تن کالای اساسی در بنادر وجود داشت که هم اکنون میزان این کالاها به 3 میلیون و 700 هزار تن رسیده که نسبت به ماه گذشته با توجه به پیگیری های اجرا شده کاهش داشته است.

او ادامه داد: میزان ورود کشتی ها در اسکله ها و لنگرگاه ها نسبت به ماه گذشته بیشتر شده است به طوری که هم اکنون 26 ففرایند کشتی در پایه اسکله ها و 26 ففرایند کشتی در لنگرگاه ها منتظر تخلیه و بارگیری هستند.

معاون بندری سازمان بنادر اظهار کرد: با وجود آنکه سرعت تخلیه و بارگیری افزایش یافته اما نسبت به گذشته حجم ورودی کالا و کشتی ها بیشتر شده به همین دلیل این میزان از تخلیه کالاها چندان به چشم نمی آید اما با این وجود میزان کالای اساسی در این مدت و با پیگیری ها کاهش یافته است.

منتصر کوهساری با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که فرایند سرعت و تخلیه بارگیری کالاها افزایش یافته است، گفت: احتیاج بازار، انگیزه صاحب کالا برای ترخیص کالا، استعداد بازار برای جذب کالا ها از جمله مهم ترین عوامل برای تخلیه و بارگیری کالاها در یک ماه گذشته بوده است اما با این وجود باز هم به پیگیری مستمر احتیاج است.

او اظهار کرد: همیشه کالاهای جدیدتری وارد بنادر می شوند، بنابراین باید با خروج کالا از انبارهای بنادر، کالای جدید جایگزین آنها گردد.

یک میلیون و 671 هزار تن ذرت در بنادر کشور وجود دارند

معاون بندری سازمان بنادر اعلام کرد: تمامی این کالاها اساسی موجود در بنادر شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه های روغنی است که شامل سه میلیون و 720 هزار تن کالا می گردد.

منتصر کوهساری با بیان اینکه رتبه دار این بخش از کالاهای اساسی ذرت است که شامل یک میلیون و 671 هزار تن می گردد، اضافه نمود: رتبه دوم در بنادر کشور روغن خام است که شامل 485 هزار تن می گردد و رتبه سوم دانه های روغنی 372 هزار تن است.

معاون بندری سازمان بنادر با بیان اینکه بیشترین کالاها در بندر امام خمینی(ره) وجود دارند، گفت: بیشترین کالاها در بندر امام موجود است که شامل 2 میلیون و 680 هزار تن کالا است و رتبه بعدی برای بندر شهید رجایی است که شامل 391 هزار تن کالا می گردد و بندر امیرآباد با 304 هزار تن کالا در رتبه بعدی قرار گرفته است.

کوهساری با بیان اینکه جلسات بسیار زیادی در رابطه با رسوب کالا با گمرک برگزار نموده ایم، اضافه نمود: جلسات و پیگیری زیادی با ستاد فروش اموال تملیکی برگزار نموده ایم و اعلام شد که هرچه سریعتر اقدامات لازم برای خروج کالاهای متروکه و رسوبی صورت گیرد و این دو دستگاه هم همکاری لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1193

به "پیگیری ها برای کاهش رسوب کالاهای اساسی در بنادر جواب داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ها برای کاهش رسوب کالاهای اساسی در بنادر جواب داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید